قابل توجه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاههای خارج از ‏کشور ورودی سال 2021- 2020 و قبل از آن

پیرو اطلاعیه‌ های قبلی به اطلاع می‌رساند، با عنایت به بند ۱۰-۳ آیین نامه ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور، امکان ارزشیابی مدارک دوره‌ های غیرحضوری و نیمه حضوری وجود ندارد. از سوی دیگر با توجه به پاندمی بیماری کووید، بدلیل ممنوعیت صدور روادید و یا بسته بودن مرزها و عدم امکان حضور دانشجویان جدیدالورود در کشور محل تحصیل، ضمن تاکید بر ممنوعیت انتقال جهت ورودی‏ های ۲۰۱۹ و پس از آن، و با رعایت سایر شرایط و ضوابط در آیین نامه‌ ها و دستورالعمل‌ های مربوطه، مطابق مصوبه شورایعالی ارزشیابی اعلام می‌گردد، ‌ که صرفاً برای کسانیکه از سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ و قبل از آن (از زمان شروع پاندمی کرونا و ممنوعیت تردد) در دانشگاه‌ های مورد تایید ثبت نام و در دوره اصلی شروع به تحصیل نموده‌ اند، براساس شرایط زیر، قابل ارزشیابی طبق ضوابط پس از فارغ التحصیلی خواهد بود:

1- ماهیت و روند اصلی تحصیل در این دوره‌ها باید بصورت حضوری باشد و لازم است دانشجویان بر اساس امکانات ایجاد شده توسط دانشگاه خارج از کشور در زمان ممنوعیت تردد، بصورت مجازی در کلاس‌ ها شرکت نموده باشند. مراتب ممنوعیت تردد مرزی به هر کشور، با تایید وزارت امور خارجه احراز می‌گردد.
2- مستندات مربوط به پذیرش در دوره با ماهیت حضوری و نحوه ثبت نام، مجوز حضور در کلاس‌ های مجازی توسط دانشگاه خارج از کشور در زمان همه گیری کووید ۱۹ و همچنین مستندات حضور در کلاسها و آزمون‌ های مجازی و ریزنمرات یا مستندات ارزشیابی‌های مربوطه، باید مشابه دوره‌های حضوری با تایید وزارت امور خارجه (در سامانه میخک) ارائه شود.
3- حداکثر مدت تحصیل غیر حضوری دانشجویان نباید بیش از یک سوم کل دوره تحصیل باشد. ضمنا، حضور دانشجو در کلاس‌ های عملی و دوره‌ های بالینی (کارآموزی و کارورزی)، در کشور محل تحصیل الزامی است. بدیهی است، حضور دانشجو در کشور محل تحصیل در الباقی دوره تحصیلی (دو سوم حضوری دوره) الزامی خواهد بود.

با توجه به اینکه تا قبل از سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱، دوره‌ های آمادگی پیوسته حضوری نظیر پاتفک، کالج، fundation، premed و…، قبل از ورود به دوره تحصیلی اصلی به عنوان ملاک شروع به تحصیل لحاظ می‌ گردید، افرادی که این دوره‌ های آمادگی را در طول دوران کرونا، بدلیل محدودیت‌ های تردد، بصورت غیر حضوری گذرانده‌ اند، ملزم به تبعیت از ضوابط و مصوبات زمان شروع دوره اصلی از جمله اعتبار دانشگاه، و پیش نیازهای شروع به تحصیل، از جمله کسب نمره زبان کشور محل تحصیل می‌باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *