کانادا

پایتخت کانادا: اتاوا (Ottawa)

زبان تحصیل: انگلیسی

مدت تحصیل مقطع کارشناسی در کانادا: 3-4 سال

مدت تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا: 1-2 سال

مدت تحصیل دکتری در کانادا : 3 -5 سال

کار حین تحصیل در کانادا: 20 ساعت در هفته

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی در کانادا 2020: به طور متوسط 12000-25000 دلار کانادا در سال

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در کانادا 2020: به طور متوسط 15000 – 20000 دلار کانادا در سال

هزینه تحصیل در دوره دکتری در کانادا 2020: به طور متوسط 15000 – 20000 دلار کانادا در سال

یکی از مسائلی که بیشترین اهمیت را در پذیرش از دانشگاه های کانادا دارد عدم وجود فاصله زیاد بین مقاطع تحصیلی دانشجو است، به این معنا که دانشجویانی می توانند موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا شوند که بیشتر از 5 سال فاصله بین مقاطع تحصیلی خود نداشته باشند. یکی دیگر از موضوعاتی که ذهن هر دانشجو را در پذیرش از دانشگاه ها و یا کالج های کانادا به خود مشغول می کند هزینه های بالای تحصیل در دانشگاه های کانادا است و به همین دلیل اکثر دانشجویان بین المللی به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های خوب کانادا هستند. دانشجویان بین المللی جهت پذیرش از دانشگاه های کانادا مدارکی از قبیل زبان انگلیسی و آخرین مدرک تحصیلی را می بایست به دانشگاه مورد نظر خود در کانادا ارائه دهند.
یکی از دلایلی که دانشجویان بین المللی دانشگاه های کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند شرایط مطلوب اعطای بورسیه به دانشجویان بین المللی است. البته اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کانادا نسبتا دشوار است و شاید دانشجویان ایرانی در اکثر مواقع در پذیرش مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از کالج های کانادا موفق به اخذ بورسیه نشوند! دانشجویان متقاضی بورسیه حتما می بایست مصاحبه ای با دانشگاه مورد نظر خود در کانادا داشته باشند در این صورت امکان اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجو وجود دارد. البته دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کانادا را دارند می بایست قبل از هر اقدامی برنامه ریزی دقیقی برای پرداخت هزینه های تحصیل در کانادا داشته باشند.
البته این نکته را نباید از خاطر برد که به دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های کانادا اجازه کار نیز داده خواهد شد و در آمد حاصل از این کار پاره وقت مقداری از هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا را تأمین خواهد کرد.

تحصیل در کانادا – هزینه زندگی در کانادا 2021

هزینه زندگی در شهرهای کوچک پایین تر از شهرهای بزرگ است و البته شانس یافتن کار هم در شهرهای کوچکتر کمتر خواهد بود. در صورتی که هزینه  تحصیل در کانادا را حتی بدون بورسیه می توانید تأمین کنید، فرصت های شغلی دانشجویی در این کشور پهناور بسیار زیاد است و شما می توانید هزینه ی زندگی خود را در حین تحصیل با کار پاره وقت تأمین نمایید. البته توصیه می کنیم که حداقل برای سال اول به اندازه هزینه  تحصیل و زندگی بودجه در نظر بگیرید. هزینه تحصیل در کانادا به همراه هزینه زندگی در کانادا برای سال اول در حدود 30000 دلار خواهد بود. هزینه های زندگی در کانادا برای دانشجویان به صورت میانگین 1500 دلار کانادا در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد و بیمه می باشد.

ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد قصد ادامه تحصیل در کانادا را داشته باشد قبل از رفتن به کانادا و برای رفتن به کانادا و سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در کانادا است. کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیلات خود در کشور کانادا مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و دوره تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

شهریه تحصیل در کانادا در مقایسه با انگلیس، استرالیا و نیوزلند پایین تر می باشد. برای کمک به هزینه های تحصیلی بورسیه های زیادی (مخصوصا برای دانشجوهای برتر) وجود دارد و بیشتر این بورسیه برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر می باشد ولی برای مقطع لیسانس هم تعدادی از این بورسیه ها وجود دارد که می تواند هزینه تحصیل در کانادا را کاهش چشم گیری دهد.

شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا: میانگین شهریه برای هر سال بین 12000 تا 20000 دلار

شهریه دانشجویان کانادایی: میانگین شهریه برای هر سال بین 3000 تا 5000 دلار

شهریه دانشجویان کبکی در استان کبک: میانگین شهریه برای هر سال بین 1000 تا 3000 دلار

افرادی که از تخفیف شهریه بهره مند هستند عبارتند از:

شهروندان و افراد دارای اقامت دائم کانادا

افراد محافظت شده و خانواده وابسته آنها طبق قانون اداره مهاجرت کانادا (منظور افرادی که پناهنده کانادا شده اند.)

دانشجویان بین المللی واجد شرایط

تحصیل در کانادا – شرایط تحصیل در کانادا

طبق قانون کانادا، اعضای خانواده فرد (همسر یا فرزندان) می توانند پس از ورود به کانادا تقاضای ادامه تحصیل بدهند به شرط آنکه آن فرد دارای ویزای تحصیلی یا کار موقت باشد. به واسطه قدمت دانشگاه های ممتاز در سیستم آموزشی کانادا و امکانات بسیار ویژه ای که کشور کانادا در اختیار دانشجویان خارجی برای تحصیل در کانادا قرار می دهد، کشور کانادا همواره کانون توجه علاقه مندان به تحصیل در مراکز معتبر علمی و همه افرادی که متقاضی اخذ اقامت و یا پی آر کارت کانادا بوده اند، بوده است. دانشگاه ها و مراکز آموزشی کانادا سرآمد دانشگاه های برتر دنیا هستند و تقریبا تمامی رشته های دانشگاهی را پوشش می دهند. این کشور در مقایسه با میانگین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، پول بیشتری برای آموزش خرج می کند (به عنوان درصدی از GDP) و در بین کشورهای G-8 (انجمن متشکل از 8 کشور ثروتمند جهان) در مقام دوم قرار دارد.

تحصیل در کانادا – مدرک زبان لازم برای تحصیل در کشور کانادا

در کشور کانادا ، تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسه برای مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری امکان پذیر است . ارائه مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش دانشگاه های کانادا لازم است . در مقطع کارشناسی ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره آیلتس حداقل 6 لازم است . در مقطع کارشناسی ارشد حداقل نمره آیلتس 6.5 است . برای پذیرش در مقطع دکترا دانشجوی متقاضی باید دانش زبانی خوبی داشته باشد تا بتواند استاد راهنما را برای همکاری جهت دریافت پذیرش متقاعد کند . و معمولا اساتید و دانشگاه ها نمره ایلتس 7 را از دانشجو درخواست میکنند.
آزمون های اصلی انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه های کانادا به شرح زیر است :

IELTS– انگلیسی ( در سطح پیشرفته)

TOEFL

CAEL : ( ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاهی کانادایی )

CanTEST : ( نوعی تست انگلیسی برای دانش آموزان و کارآموزان )

MELAB : ارزیابی زبان انگلیسی در ایالت میشیگان

تحصیل در کانادا – تاریخ شروع سال تحصیلی در کانادا

درکانادا عموما سال تحصیلی از ماه سپتامبر تا می جریان دارد. بعضی دانشگاه ها دارای سیستم ترمی می باشند: ترم پاییز(سپتامبر تا دسامبر) و ترم زمستان (ژانویه تا می) یا سیستم 3 ماهه دارند که در آن تمامی دورس حتی در تابستان دردسترس هستند و در ماه می آغاز می شود. تعداد زیادی از افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا از دانشگاه های کانادا اخذ پذیرش می نمایند. در برخی موارد نیز تقاضای پذیرش در مقطع پیش از دانشگاه صورت می گیرد.

لیست دانشگاه های کانادا مورد تایید وزارت علوم 2020-2021

Dalhousie University Laval University McGill University McMaster University Memorial University of Newfoundland Queen’s University Simon Fraser University University de Montreal University of Alberta University of British Columbia University of Calgary University of Guelph University of Manitoba University of Ottawa University of Saskatchewan University of Toronto University of Victoria University of Waterloo University of Western Ontario (Western University) University of Windsor York University گروه ب (خوب) Brock University صرفأ در رشته تربیت بدنی Carleton University Concordia University Ecole de Technologie Supérieure, University of Quebec Lakehead University Montréal School of Higher Commercial Studies (HEC Montréal) National Institute Scientific Research, University of Quebec National School of Public Administration, University of Quebec Ryerson University Université du Québec à Montréal Université du Québec à Québec University of New Brunswickصرفاً در رشته های کشاورزی وجنگلداری University of Northern British Colombia University of Ontario Institute of Technology University of Regina University of Sherbrooke گروه ج (متوسط) Acadia University Bishop’s University Brandon University Cape Breton University (CBU) Fairleigh Dickinson University – Vancouver Campus شعبه دانشگاه آمریکا Laurentian University Mount Allison University Mount Royal University Mount Saint Vincent University Nipissing University Saint Mary’s University Saint Paul University St. Francis Xavier University The King’s University The University of Lethbridge The University of Winnipeg Thompson Rivers University Trent University Trinity Western University Universite de Moncton Université de Montreal Ecole Polytechnique Université du Québec à Chicotimi Université Sainte – Anne University of Prince Edward Island University of Quebec at Rimouski University of Quebec at Trois – Rivieres University of Quebec, Abitibi – Temiscamingue University of Quebec, Outaoais Wilfrid Laurier University تبصره: مدارک صادره از مؤسساتی که در سایتهای ذیل می باشد صرفا تا مقطع “کارشناسی” با رعایت ضوابط و مقررات عمومی قابل بررسی و ارزشیابی می باشد: www.univ.can.ca www.accc.ca

تحصیل در کانادا – مدارک لازم برای درخواست پذیرش تحصیلی کانادا

بعد از پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید به صورت آنلاین یا به صورت حضوری در مرکز درخواست ویزا ، درخواست ویزای تحصیلی جهت مهاجرت به کانادا نمایید.

ارائه مدارک زیر برای تحصیل در کانادا لازم است:

گواهی سلامت

پاسپورت فعلی

مدرک اثبات کننده تمکن مالی شما

نامه پذیرش از DLI uni

۲ قطعه عکس پاسپورتی

ارائه مدرک زبان درخواست شده

تحصیل در کانادا – شرایط پذیرش تحصیلی کشور کانادا

برای پذیرش تحصیلی کانادا در هر دانشگاه ، باید مراحل زیر انجام شود :

در ابتدا لازم است با تعیین رشته تحصیل خود و دریافت پذیرش از دانشگاه مورد تایید وزارت علوم در کانادا اقدام کنید .

سپس فرم درخواست پذیرش دانشگاه را تهیه و تکمیل و سپس ارسال نمایید .

بررسی الزامات مدرک زبان برای پذیرش از دانشگاه کاناداست که یکی از خصوصیات مهم برای پذیرش دانشجو می باشد .

یکی از مهم ترین شرایط پذیرش دانشگاه های کشور کانادا بازه زمانی بین دریافت مدرک قبلی و درخواست پذیرش شماست . یعنی دانشجویانی امکان دریافت ویزای تحصیلی کانادا را خواهند داشت که کمتر از 5 سال وقفه بین مقاطع تحصیلی و زمان درخواست پذیرش آنها وجود داشته باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کانادا 2020

Dalhousie University

Laval University

McGill University

McMaster University

Memorial University of Newfoundland

Queen’s University at Kingston

Simon Faster University

University of Western Ontario

Universite de Sherbrooke

University de Montreal

University de Quebec a Montreal

University Guelph

University of Alberta

University of British Columbia

University of Calgary

University of Manitoba

University of Northern British Columbia

University of Ottawa ۱۹. University of Regina

University of Saskatchewan

University of Toronto

 University of Victoria

 University of Windsor

University Waterloo

 Western University

تحصیل در کانادا – ویزای تحصیلی کانادا

برای مهاجرت به کشور کانادا مدارک زیر را باید ارائه دهید:

مدرک زبان

فتوکپی و اصل مدارک تحصیلی

2 قطعه عکس پاسپورتی

اصل و فتوکپی پاسپورت

فتوکپی و اصل شناسنامه

مدارک اثبات تمکن مالی

در صورت اشتغال به کار مدارک مربوط به سوابق کاری دانشجو و نامه اشتغال به کار می توانید

تحصیل در کانادا – تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

دوره‌ لیسانس در کشور کانادا ، بسته به دانشگاه موردنظر ، سه یا چهار سال زمان می برد. برای تحصیل مقطع لیسانس در کانادا ،  دانشجوی متقاضی باید مدرک دیپلم یا مدرک 12 ساله دوره دبیرستان را ارائه کند.

شرط معدل جهت تحصیل در کشور کانادا

معدل لازم برای پذیرش در دانشگاه های کانادا بسته به دانشگاه و رشته ها متفاوت است اما بسیاری از دانشگاه های کانادا حداقل معدل لازم برای پذیرش را ۱۵ در نظر می گیرند. همچنین باید در نظر داشت که برای پذیرش در دانشگاه های برتر کانادا معدل باید از این میزان بیشتر باشد.

تحصیل در کانادا – زمان ثبت نام برای پذیرش دانشگاه های کانادا

دانشجویان دو بار در سال ، ترم زمستان و ترم تابستان ، امکان ثبت نام دارند . مهلت ثبت نام ترم زمستان 1 سپتامبر می باشد . مهلت درخواست ثبت نام ترم تابستان 15 ژانویه است . دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی اول ماه مارس باید جهت ثبت نام در کانادا اقدام نمایند . در برخی از موسسه ها و دانشگاه ها این تاریخ مهلت ها تغییر می کند.

تحصیل در کانادا – تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان کشور کانادا

تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان کشور کانادا در بهترین مدارس خصوصی و دولتی کانادا میسر است و کشور کانادا برای از بین بردن دغدغه خانواده ها در رشد و تربیت دانش آموزان امکاناتی را جهت تسهیل و بهبود بخشیدن زندگی در حین تحصیل در کانادا بوجود آورده است. هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا در دوره دبیرستان و دانشگاه در حدود 30 تا 40 هزار دلار کانادا است که این هزینه شامل هزینه مدرسه، خوابگاه، غذا، بیمه و … می باشد. تحصیل دانشگاهی در کانادا به گونه ای است که تا قبل از ورود به دانشگاه دانش آموزان حدود 12 سال تحصیل می کنند. البته در استان اونتاریو برای اخذ دیپلم دبیرستان باید 6 درس را در مدت 13 سال بخوانند. محصلین سال سوم و کسانی که دوره پیش دانشگاهی را تمام کرده اند می توانند با تکمیل دوره های زبان انگلیسی در یکی از کالج ها و یا دانشگاه های کانادا ثبت نام نمایند. دبیرستان ها در کانادا شامل کلیه برنامه های برگزیده پایه های دبیرستانی تا دوازدهم و همچنین دوره پیش دانشگاهی می باشند. تنوع ملیتی و آشنایی با فرهنگ و خصوصیات بومی سایر ملل در این مدارس باعث گردیده که در کانادا برنامه های آموزشی به محیطی مطلوب برای دانش آموزان تبدیل گردد. در طول هر سال بیش از هزاران دانش آموز از کشورهای مختلف دنیا برای آماده سازی دانشگاه پذیرش دریافت می نماید. اکثر فارغ التحصیلان این دبیرستان ها ضمن پذیرش از دانشگاه های معتبر کمک هزینه تحصیلی نیز دریافت می نماید.

کار حین تحصیل در کانادا

اگر می‌خواهید برای تأمین هزینه‌هایتان، به هنگام تحصیل کار نیمه‌ وقتی هم داشته باشید، در شرایطی می‌توانید بدون نیاز به کسب مجوز کار، در طول ترم‌های دانشگاهی تا ۲۰ ساعت داخل یا خارج دانشگاه و در تعصیلات زمستانی و تابستانی به‌طور تمام‌وقت مشغول کار شوید. این شرایط از این قرارند که شما باید: مجوز معتبر تحصیل داشته باشید. دانشجوی تمام‌وقت باشید. در موسسه‌ی آموزشی مربوطه در مقاطع دانشگاهی یا در کبک در برنامه فنی‌حرفه‌ای در مقطع دبیرستان ثبت‌نام کرده باشید. در حال تحصیل در آن دسته از برنامه‌های دانشگاهی، فنی‌حرفه‌ای یا آموزش حرفه‌ای باشید که اولاً در پایان کار، مدرک یا دیپلم یا گواهی اعطا می‌کنند و ثانیاً طول دوره حداقل شش ماه باشد. همچنین باید از سازمان خدمات کانادا شماره‌ی بیمه‌ی اجتماعی دریافت کرده باشید تا به کمک آن بتوانید در کانادا کار کنید و از مزایا و خدمات برنامه‌های دولتی بهره‌مند شوید. مجوز تحصیل شما ۹۰ روز پس از اتمام برنامه‌ی تحصیلی شما منقضی می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید پس از تحصیل در کانادا بمانید و دنبال کار بگردید، باید مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی کسب کنید. اعتبار این مجوز سه سال خواهد بود.

تحصیل در کانادا – تحصیل در مقطع لیسانس کشور کانادا

متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس کشور کانادا با در دست داشتن گواهی مبنی بر اتمام 12سال تحصیل دوره های دبستان و دبیرستان(یعنی مدرک پیش دانشگاهی در ایران)می توانند جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور کانادا اقدام نمایند. داوطلبانی که آخرین مدرک تحصیلیشان مدرک دیپلم ایران می باشد می توانند با گذراندن دوره پیش دانشگاهی خود در کشور کانادا وارد دانشگاه شوند و به تحصیل در کانادا بپردازند. .برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور کانادا اخذ نمره 6 در آزمون آیلتس  و یا نمره های مشابه در آزمون تافل الزامی است ولی داوطلب می تواند دوره های آموزش زبان انگلیسی را در کشور کانادا و قبل از شروع دوره های دانشگاهی خود سپری کند.
هزینه های دانشگاه های کانادا نیز به صورت میانگین سالیانه 12 تا 15 هزار دلار می باشند. البته این مبلغ شامل دانشگاه های با رتبه علمی 1 تا 10 کانادا نمی شود ولیکن دانشگاه های رتبه 10 تا 100 کانادا هم جزء برترین دانشگاه های دنیا محسوب می شوند. دانشجویان مقطع لیسانس کشور کانادا مجوز کار در محدوده 20 ساعته به صورت هفتگی را دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 13 تا 15 دلار به ازای هر ساعت می باشد که با مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می توانند به راحتی هزینه های زندگی فرد را در یک سال پوشش دهند. پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.

تحصیل در کانادا – تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور کانادا

متقاضیان ورود به مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های کانادا را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد:

افرادی با سوابق تحصیلی عالی: این گروه به واسطه سابقه درخشان تحصیلی (فاکتورهای این سابقه درخشان معدل کل بالای 17، داشتن مقاله معتبر بویژه مقاله ISI ، داشتن نمره GRE یا GMAT مناسب، نمره IELTS یا TOEFL خوب) می توانند جهت اخذ بورسیه از دانشگاه های معتبر کانادا اقدام نمایند.

افرادی که سوابق تحصیلی معمولی دارند ولی فاصله زمانی میان آخرین مقطع و اقدام جهت اخذ ویزا برای ایشان کمتر از 2 سال است. این گروه با توجه به شرایط مالی خود می توانند برای دانشگاه های خوب با هزینه ای در حدود سالیانه 10 تا 18 هزار دلار اقدام نمایند البته دانشگاه های دیگری نیز در این کشور با هزینه کمتریا بیشتر وجود دارند. این دسته از دانشجویان دانشگاه های کانادا می توانند با انجام فعالیت های دانشجویی در راستای پرداخت شهریه های دانشجویی قدم بردارند.

افرادی که بیش از 2 سال از آخرین مدرک تحصیلیشان می گذرد. این دسته از متقاضیان نیز برای دریافت ویزای دانشجویی کشور کانادا که آن را را پلی جهت اخذ اقامت و پیدا کردن کار در این کشور می دانند نیز می تواندد اقدام به پذیرش کنند و راه حل های مناسبی جهت دریافت اقامت کانادا داشته باشند.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور کانادا مجوز کار در محدوده ای 20 ساعت به صورت هفتگی را دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا 15 دلار به ازای هر ساعت می باشد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مدارس کشور کانادا ” را مطالعه فرمایید.

تحصیل در کانادا – تحصیل رایگان در کانادا در مقطع دکترا

متقاضیان تحصیل در کانادا در مقطع دکترا برای تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه های کشور کانادا باید مدرک زبان آیلتس 7 را ارائه کنند. در سال به 1000 نفر از دانشجویان مقطع دکترا اقامت دائم کانادا می دهند که می توانند در کانادا کار کنند . دانشجویان در مقطع دکترا می توانند از کمک هزینه های تحصیلی استفاده کنند همچنین دانشجویان باید برای پذیرش تحصیلی در کشور کانادا در مقطع دکترا محل تحصیل خود را انتخاب نمایند در غیر این صورت در بیشتر مواقع پرونده دانشجو توسط هیئت علمی دانشگاه رد خواهد شد. در نتیجه تحصیل رایگان در کشور کانادا در صورت اخذ بورسیه تحصیلی امکان پذیر است.

تحصیل در کانادا – تحصیل در مقطع دکترا در کانادا

به دلیل نظام آموزشی قوی حاکم در کانادا طول دوره دکترا 4 تا 5 سال است. کسانی که چه در کانادا و یا هر کشور دیگری در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده باشند می توانند برای پذیرش در این دوره اقدام کنند. جهت پذیرش در مقطع دکترا رزومه دانشجوی متقاضی مهمترین نقش را ایفا خواهد کرد. همچنین استاد راهنما برای پذیرش دانشجو در مقطع دکترا سطح علمی دانشجو را با دقت مورد بررسی قرار خواهد داد و دانشجوی متقاضی می بایست با اطلاعات و دانش زبان کافی استاد راهنما را متقاعد کند. مدرک زبان مورد نیاز برای مقطع دکترا آیلتس با نمره 7 است.

برای بردن همراه(همسر و فرزندان زیر 22 سال) در این دوره میسر است و فرزندان می توانند به راحتی از سیستم آموزشی پیشرفته کانادا استفاده کرده و به تحصیل بپردازند. دانشجویان مقطع دکترا کشور کانادا مجوز کار در محدوده ای 20 ساعته به صورت هفتگی را دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد بین 15 تا 20 دلار به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.