آشنایی با شبه جزیره انگلستان

شبه جزیره انگلستان از لحاظ جغرافیایی از شمال با اسکاتلند، از غرب با ولز همسایه می ­باشد. دیگر مرزهای این کشور را مرزهای آبی تشکیل می­دهد که در شمال غرب با دریای ایرلند، در جنوب غرب با دریای سلتیو در شرق دریای شمال می­رسد و جنوب این کشور را نیز کانال مانش از کشور فرانسه جدا می‌کند.

کشور انگلیس بیش از صد جزیره کوچک و بزرگ دارد که می‌توان از میان آن­ها جزیره وایتو را نام برد. پایتخت این کشور شهر لندن است و همچنین این شهر پایتخت پادشاهی بریتانیا می­باشد. یکی از پرآب­ترین رودهای این کشور رود تایمز است که این رود از میان لندن جاری است و در انتها به دریای شمال می‌­ریزد.

کشور انگلستان جز کشورهای متراکم و پرجمعیت محسوب می­شود و با داشتن مساحتی در حدود ۱۳۰کیلومتر مربع جمعیتی نزدیک به ۵۱٫۵ میلیون نفر را در خود جای داده است.

هزینه زندگی در انگلستان به طور کلی

اگر قصد اقامت در انگلیس را دارید به داشتن برنامه ریزی جامع درباره­ ی هزینه زندگی در انگلستان و تحصیل خود و خانواده در این کشور نیازمندید. در مجموع می‌توان گفت کشور انگلیس یکی از گران‌ترین کشورهای جهان است و هزینه زندگی در آن بالا است. لندن گران­ترین شهر در کل بریتانیای کبیر است و هزینه زندگی در آن تا ۱۲۱ درصد بیشتر از هزینه زندگی در ایران است. و نسبت به دیگر شهرهای انگلیس هزینه ­ها در این شهر سه برابر هزینه در دیگر شهرهای این کشور است.

هزینه زندگی در انگلستان مانند همه کشورها  بسته به  شهر محل سکونت و سبک زندگی شما متفاوت است، اما با این وجود می‌توان تخمینی نسبتاً درست در مورد هزینه زندگی در انگلستان ارائه داد. به طور کلی زندگی در لندن ماهیانه هزینه ه­ای در حدود ۱۰۲۰ پوند به ازای هر فرد می­ باشد که فرد متقاضی اقامت در این کشور باید این مبلغ را در حساب بانکی خود برای دریافت ویزای این کشور به سفارت انگلیس ارائه دهد. اما اگر قصد زندگی در دیگر شهرهای انگلیس را دارید این مبلغ برای شما ماهانه ۸۵۰ پوند خواهد بود که باید به سفارت ارائه دهید. قابل ذکر است که اگر به صورت دو نفره زندگی کنید هزینه­ زندگی در انگلیس برای شما کاهش خواهد یافت و در شهر لندن هزینه شما به ۱۵۰۰ پوند خواهد رسید. و این رقم را در سایر شهرها می‌توانید تا ۱۲۰۰ پوند کاهش دهید.