همه چیز را درباره ویزای آلمان بدانید

آلمان چه جاذبه‌ای برای شما دارد؟ افراد مختلف پاسخ متفاوتی به این سوال می‌دهند. کسانی که تکنولوژی برایشان جذاب است، به پیشرفت‌های بی‌نظیر آلمان در زمینه صنعت و تکنولوژی اشاره می‌کنند. در نقطه مقابل دوستداران تاریخ به فکر این هستند که برای دیدن جاذبه ‌های آلمان راهی این کشور شوند. البته تنها تکنولوژی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، موجب محبوبیت آلمان برای ساکنین دیگر کشورها نشده است. بلکه آن چیزی که ویزای آلمان را به یک جواهر باارزش تبدیل کرده، عضو بودن این کشور در پیمان شینگن است. در حقیقت ویزای آلمان نه‌تنها مجوزی برای ورود قانونی به این کشور است، بلکه دستتان را باز می‌گذارد که به 26 کشور اروپایی دیگر که با آلمان در پیمان شینگن عضو هستند سفر کنید.

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین کشورهایی هستند که ویزای آلمان یا ویزای شینگن اجازه وارد شدن توریست‌ها به آن‌ها را می‌دهد.

 انواع ویزا آلمان:

انواع ویزای آلمان بر اساس هدف‌های متنوع متقاضیان از سفر به این کشور ارائه‌شده‌اند. بسته به اینکه می‌خواهید به دیدار خانواده‌تان در آلمان بروید یا اینکه قصدتان از سفر، کار در آلمان یا گردشگری در این کشور است، باید برای یکی از انواع ویزای آلمان را که به این منظور ارائه‌شده اقدام کنید. در اینجا نمونه‌های مختلف ویزای آلمان را معرفی کرده‌ایم.

1. ویزای تحصیلی آلمان:

برای تحصیل در آلمان می بایست قبل از ورود به این کشور ویزای تحصیلی آلمان را اخذ نمود. این ویزا توسط سفارت آلمان در تهران به متقاضیان ارائه میشود. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان به شرح زیر است. توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز در دو سری می بایست به سفارت تحویل داده شود. ترتیب قرار گرفتن مدارک نیز میبایست به همین صورت ذکر شده از بالا به پایین باشد. همچنین کلیه مدارک باید در سایز A4 به سفارت ارائه شوند حتی اگر اصل سند ابعادی غیر از سایز A4 داشته باشد.

  • فرم درخواست یک فرم برای اعلام درخواست به سفارت آلمان است که توسط سفارت خانه اراه میشود. این فرم میبایست به صورت کاملا خوانا تکمیل و به پرونده الصاق شود.
  • عکس گذرنامه ای چند قطعه عکس پرسنلی در ابعاد 3*4 به صورت سیاه سفید یا رنگی با پس زمینه سفید یا خاکستری که در طی 6 ماه اخیر تهیه شده باشد.
  • گذرنامه معتبر دارای امضاء به همراه دو کپی از صفحات دوم و سوم
  • اصل شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات
  • مدارک تمکن مالی مدارک تمکن مالی مدارکی هستند که توان مالی دانشجو برای تامین هزینه های اقامت و تحصیل در آلمان را اثبات میکنند. این مدارک میتوانند شامل پرینت موجودی حساب بانکی، دعوت نامه، بورسیه تحصیلی و… باشند. که در ادامه به بررسی شرایط این موارد می پردازیم:
  • موجودی حساب بانکی متقاضی پرینت موجودی حساب بانکی با حداقل 8640 یورو موجودی به سفارت آلمان ارائه دهد. این مبلغ در زمان ورود به آلمان باید همراه متقاضی باشد و در آلمان بااین مبلغ اقدام به افتتاح یک حساب بلوکه (Sperrkonto) نماید.
  • دعوتنامه رسمی هدف از دعوتنامه باید تحصیلات دانشگاهی باشد و نباید بیشتر از 6 ماه از تاریخ ارسال دعوت نامه گذشته باشد. همچنین تمکن مالی دعوت کننده باید اثبات شده باشد.
  • بورسیه تحصیلی مدارک دال بر اخذ بورسیه تحصیلی توسط دانشجو از طرف نهاد های آموزشی ایران یا آلمان
  • حساب بلوکه شده در آلمان مدارکی برای اثبات یک حساب بلوکه شده در آلمان به نام متقاضی
  • ·         . مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دوره های دانشگاهی که در بخش های تحصیل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در آلمان به آن ها اشاره شده است.
  • ·         . مدرک اثبات مهارت زبان که شرایط آن کاملا در بخش مدرک زبان برای تحصیل در آلمان
  • ·         . ارائه مدارک سوابق شغلی در ایران اعم از رزومه امضاء شده توسط کارفرمایان
  • ·         . انگیزه نامه ای قوی و متقاعدکننده انگیزه نامه ی متقاضی می بایست به زبان آلمانی یا انگلیسی در رابطه با دلیلی دانشجو برای تحصیل در آلمان نوشته شود. در انگیزه نامه میبایست به مواردی چون دلایل انتخاب آلمان برای ادامه تحصیل، دلایل انتخاب دانشگاه مدنظر، دلایل انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر و در نهایت هدف از تحصیل و برنامه ی آینده دانشجو اشاره شود.

سایر مدارک مالی مورد تایید سفارت آلمان نمیباشد. لازم به ذکر است که هزینه ویزای تحصیلی آلمان 60 یورو میباشد.

سفارت آلمان در تهران:

سفیر آلمان در ایران: میشائیل کلور-برشتولد (Michael Klor-Berchtold)

آدرس سفارت آلمان: تهران – خیابان فردوسی پلاک 324 و 320

کد پستی: 1144643416

شماره فکس: 00982139991960

شماره تماس: 00982139990000

ساعات کار بخش ویزا: یک شنبه تا پنج شنبه از ساعت 06:45 تا 14:30 با تعیین وقت قبلی انجام میگردد.

ساعات کار بخش تأیید مدارک: یک شنبه تا پنج شنبه از ساعت07:30تا 10:30 با تعیین وقت قبلی انجام میگردد.

آدرس بخش حقوقی و کنسولی: تهران، خیابان بخارست، خیابان هشتم، پلاک 7، ساختمان آرین

شماره تلفن بخش حقوقی و کنسولی: 0098-21-88757561

ساعات کار بخش حقوقی و کنسولی: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 11 الی 12

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه در آلمان:

مدارک مورد نیاز برای اقدام پذیرش دانشگاه های آلمان بسته به موقعیت، رشته و دانشگاه مد نظر دانشجو متفاوت است اما برخی مدارک که در کلیه موارد مشترک هستند به شرح زیر می باشد:

  1. دو قطعه عکس پرسنلی
  2. پاسپورت معتبر
  3. مدارک هویتی
  4. مدارک و سوابق تحصیلی مورد تایید در آلمان خصوصا مدرک دیپلم، کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  5. بیمه دانشجویی
  6. مدرک زبان آلمانی(برای تحصیل در آلمان باید حتما مدرک B1 آلمانی داشته باشید، ) یا انگلیسی بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر(همچنین اگر رشته تحصیلی شما به زبان انگلیسی ارائه می‌شود باید مدرک آیلتس و تافل با نمره قید شده در شرایط دانشگاه را نیز ارائه دهید)
  7. نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی در آلمان
  8. تمکن مالی برای طول دوره

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان:

  • مدارک شناسایی
  • مدارک سوابق تحصیلی
  • مدارک سوابق شغلی
  • تکمیل فرم ارزیابی سایت
  • فرم های مربوط به سفارت آلمان
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • انگیزه نامه و
  • مدارک مربوط به گواهی تمکن مالی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان هستند(مبلغی معادل 8640 یورو)

         اشتغال به کار در هنگام تحصیل:

          دانشجویان در حال تحصیل در کشور آلمان طبق قانون اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. همچنین پس از پایان تحصیلات نیز، فارغ‌التحصیلان 18 ماه فرصت دارند تا به جستجوی کار پرداخته و متناسب با تحصیلات خود استخدام شوند.

2.  ویزای گردشگری آلمان

گردشگرانی که یکدل نه صد دل عاشق دیدنی‌های آلمان هستند و هر جور شده می‌خواهند جاذبه‌های تاریخی شگفت‌انگیز این کشور را تماشا کنند، نسبت به دریافت ویزای گردشگری آلمان اقدام می‌کنند.

همان‌طور که گفتیم ویزای گردشگری آلمان اجازه‌نامه‌ای برای ورود به 26 کشور اروپایی دیگر است و در طول سفرتان می‌توانید جاذبه‌های اروپا را هم تماشا کنید.

اگر اولین بار است که می‌خواهید به یک سفر گردشگری بروید، خبرهای خوبی برایتان داریم. با سفر به آلمان و چندین کشور از لیست شینگن، می‌توانید تجربه‌ای به‌اندازه چندین و چند سفر گردشگری کسب کنید. چراکه در این سفر می‌توانید فرهنگ آلمانی‌ها را با دیگر کشورهای همسایه‌شان مقایسه کرده و با تفاوت‌های جالب مردمی که در یک موقعیت جغرافیایی زندگی می‌کنند آشنا شوید.

یادتان باشد که…

ویزای گردشگری تنها برای 90 روز اعتبار دارد و پس‌ازآن باید هر چه سریع‌تر از خاک آلمان خارج شوید؛ بنابراین برنامه سفرتان را جوری تنظیم کنید که دیدنی‌های آلمان  مانند جنگل سیاه آلمان، قلعه هوهنزولرن، قلعه شورین، کلیسای جامع آخن و … را از دست ندهید.

3.  ویزای دیدار با خویشاوندان آلمان

اگر پدر یا مادرتان ساکن آلمان است یا خواهر و برادری دارید که در این کشور زندگی می‌کند، با گرفتن ویزای آلمان با دعوتنامه می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید. این ویزا مخصوص دیدار با اعضای خانواده و بستگان درجه‌یک در نظر گرفته‌شده است.

برای گرفتن این نوع از ویزای آلمان باید دعوتنامه ای از سوی خویشاوندانتان داشته باشید. در این دعوت‌نامه آدرس فرد موردنظر در آلمان ذکر می‌شود.

پس‌ازاینکه دعوت‌نامه را به سفارت تحویل دادید، نسبت فردی که دعوت‌نامه را فرستاده با متقاضی ویزا بررسی‌شده و پس از احراز اصالت دعوت‌کننده در آلمان، ویزای دیدار با خویشاوندان صادر خواهد شد.

باید بدانید که

  • طبق قوانین در نظر گرفته‌شده برای ویزای دیدار با خویشاوندان، کلیه خرج و مخارج شما در طول سفر بر عهده میزبان است.
  • از دیگر موارد مهم این است که، برای گرفتن ویزای دیدار با بستگان و خانواده باید سن متقاضی بالای 18 سال باشد. درصورتی‌که سنتان از 18 سال کمتر است، ارائه رضایت­نامه والدین الزامی است.
  • درنهایت اینکه، ویزای دیدار با خویشاوندان برای کسانی که همسرشان مقیم آلمان است هم صادر می‌شود.

 .4 ویزای کار آلمان

آلمان به‌عنوان سرزمین اختراع و نوآوری شناخته می‌شود، به همین خاطر، افراد زیادی با آرزوی استخدام شدن در شرکت‌های آلمانی به دنبال ویزای این کشور هستند.

اگر می‌خواهید تخصصتان را گسترش دهید و در زمینه شغلی‌تان به‌جایی برسید که همیشه آرزویش را داشته‌اید، همین‌الان برای ویزای کار آلمان اقدام کنید. این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که کار کردن در شرکت‌های متعدد آلمان را امتحان کنید و درنهایت پس از حدود دو سال کار در آلمان، بلو کارت    (Blue Card)  یا اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید.

البته این شرایط برای کسانی در نظر گرفته‌شده که حداقل مدرک زبان B1 آلمانی را دارند، در غیر این صورت متقاضی باید نزدیک سه سال سابقه کار داشته باشد تا بتواند بلو کارت آلمان را بگیرد.

با داشتن اقامت آلمان، می‌توانید حیطه کاریتان را به‌کل کشورهای عضو پیمان شینگن گسترش دهید و به بالاترین درجه شغلی برسید.

  شرایط اخذ ویزای کار آلمان:

برای گرفتن این نوع ویزای آلمان، شرایط خاصی توسط سفارت این کشور در نظر گرفته‌شده است. در ادامه به این شرایط اشاره‌کرده‌ایم.

  1. دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس دارای تاییدیه( ZAB)
  2. تسلط به زبان انگلیسی با نمره آیلتس شش به بالا یا سطح B2 زبان آلمانی
  3. دارا بودن سابقه کاری مرتبط به مدت حداقل دو سال
  4. دعوتنامه کارفرمای آلمانی
یادتان باشد که
  1. با داشتن ویزای آلمان می‌توانید همسر و فرزندان زیر 18 سالتان را هم به آلمان ببرید. تا زمانی که شما در این کشور مشغول کار هستید، فرزندانتان می‌توانند در آلمان مشغول به تحصیل شوند. البته شاغل شدن همسرتان هم بلامانع است و وی هم می‌تواند برای پیدا کردن کار موردعلاقه‌اش اقدام کند.
  2. قبل از اینکه قدم در راه دریافت ویزای آلمان برای کار بگذارید، باید ابتدا فرصت‌های شغلی موجود در این کشور را جستجو کنید. اگر شغل شما در این لیست بود، نسبت به گرفتن ویزای کاری آلمان اقدام کنید. در غیر این صورت شانستان را برای کشورهای دیگر امتحان کنید.

 .5ویزای تجاری آلمان

آلمان وارث چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است. شنیدن همین جمله کافی است، تا صاحبان کسب‌وکارهای مختلف سفر آلمان را در برنامه‌های کاریشان قرار دهند.

شهروندان کشورهای مختلف شرایط متفاوتی برای تجارت با آلمان دارند. در حال حاضر شهروندان 62 کشور نیاز به ویزای تجاری برای دادوستد با شرکت‌های این کشور ندارند؛ اما شهروندان دیگر کشورها باید حتما ویزای آلمان را داشته باشند تا بتوانند وارد خاک این کشور شوند.

ایرانی‌ها ازجمله کسانی هستند که گرفتن ویزای تجاری آلمان برایشان ضروری است؛ بنابراین اگر علاقه دارید که با شرکت‌های آلمانی در ارتباط باشید، همین‌الان برای گرفتن ویزای این کشور اقدام کنید و فرصت را از دست ندهید.

راستی

برای گرفتن این ویزا باید یک سری مدارک را آماده کنید. در ادامه به آن‌ها اشاره‌کرده‌ایم.

  • دعوتنامه شریک تجاری در آلمان به زبان انگلیسی یا آلمانی
  • مشروح جلسات تجاری (برای اقامت بیش از 30 روز در آلمان(
  • صورتحساب گردش مالی شش‌ماهه شرکت تجاری
  • اجازه‌نامه مدیر برای سفرهای کاری کارکنان
  • سند نشان‌دهنده وجود روابط تجاری پیشین بین دو شرکت
  • کپی و اصل اساسنامه شرکت تجاری
  • گواهی اینکه یکی از شرکت‌های تجاری میهمان یا میزبان، عهده‌دار هزینه‌های اقامت و… متقاضی در طول سکونت در آلمان خواهد شد.

 .6 ویزای ترانزیت فرودگاهی آلمان

اگر فرودگاه آلمان واسطه‌ای برای سفرتان باشد، به این نوع ویزای آلمان نیاز خواهد داشت. ویزای ترانزیت فرودگاهی به‌عنوان «ویزای نوع A» هم شناخته می‌شود.

این ویزا به شما اجازه می‌دهد که حداکثر به مدت 12 ساعت در فرودگاه آلمان حضور داشته باشید و سپس ‌از آنجا به سمت کشور دیگر پرواز کنید. اگر شرایطی پیش آماد و مجبور شدید بیشتر از 12 ساعت در فرودگاه آلمان بمانید، باید با سفارت آلمان در تماس باشید تا ویزای ویزیتور یا گردشگری برایتان صادر شود.

 .7ویزای کارآموزی در آلمان

این نوع ویزای آلمان برای کسانی صادر می‌شود که می‌خواهند در یک دوره آموزشی یا کارآموزی در آلمان شرکت داشته باشند. قبل از گرفتن این ویزا باید درباره دوره‌های آموزشی که در آلمان برگزار می‌شود تحقیق کنید، سپس درصورتی‌که به دوره موردنظر علاقه داشتید، ویزای کارآموزی در آلمان را بگیرید.

یادتان باشد که…

  • اغلب این دوره‌ها به زبان آلمانی ارائه می‌شوند و برای شرکت در آن‌ها، باید زبان آلمانی بدانید. با تحقیق درباره دوره، متوجه خواهید شد که چه حد باید به این زبان مسلط باشید. در بعضی از این دوره‌ها می‌توانید با دانش مقدماتی زبان آلمانی شرکت کنید، در نقطه مقابل دوره‌هایی هستند که نیاز به تسلط کامل به زبان آلمانی دارند و باید به‌صورت روان آلمانی صحبت کنید.
  • برای شرکت در این دوره‌ها سن، جنسیت، مذهب و… اهمیتی ندارد. تنها علاقه‌مندی شما است که پیش‌نیاز شرکت در کارآموزی در آلمان است.
  • قبل از شرکت در دوره، باید درباره اینکه آیا مبلغی به کارآموز پرداخت می‌شود و اینکه محل اقامت به عهده برگزارکننده دوره است یا نه، تحقیق کنید. اگر برگزارکننده هیچ هزینه‌ای را پرداخت نکند، باید تمکن مالی برای اقامت در آلمان در طول مدت شرکت در دوره را داشته باشید.

8. ویزای پزشکی آلمان

اگر نیاز به دریافت خدمات درمانی در آلمان دارید، باید ویزای پزشکی این کشور را بگیرید. مطابق این نوع از ویزای آلمان، متقاضی می‌تواند در بیمارستان‌های آلمان تحت مداوا قرار بگیرید.

یادتان باشد که

  • این ویزا به‌صورت سه ماه صادر می‌شود. اگر زمان بیشتری برای خدمات پزشکی نیاز بود، متقاضی باید نسبت به دریافت ویزای شینگن اقدام کند.
  • برای اخذ ویزای درمانی آلمان، باید تمام مدارک بیمار را به همراه توصیه‌نامه پزشک معالج به سفارت آلمان تحویل دهید.
  • برای ویزای پزشکی باید نامه پذیرش بیمارستان آلمانی که قرار است بیمار در آنجا درمان شود را هم به سفارت تحویل دهید.
  • متقاضی باید گواهی تمکن مالی را برای تامین هزینه‌های درمان و اقامت در آلمان ارائه کند.

 .9ویزای نمایشگاهی آلمان

پیشرفته بودن آلمان منجر به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد تجاری در این کشور شده است. اغلب تجار علاقه‌مند هستند که در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند و با آخرین دستاوردهای پیشرفته دنیا آشنا شوند.

برای شرکت در نمایشگاه‌های آلمان، باید ویزای نمایشگاهی این کشور را دریافت کنید. اگر چندین و چند بار با اهداف تجاری به محدوده شینگن سفرکرده‌اید، به‌ احتمال ‌زیاد این نوع ویزای آلمان در کمترین زمان ممکن برایتان صادر شود.

اما درصورتی‌که اولین بارتان است که می‌خواهید در نمایشگاه‌های آلمان شرکت کنید، حتما قوانین ارائه‌شده در سایت سفارت آلمان را مطالعه کنید. سپس یک بازه زمانی مناسب برای صدور ویزا در نظر داشته باشید تا تاخیر در صدور ویزا، باعث جا ماندنتان از نمایشگاه نشود.

 .10ویزای آلمان برای شرکت در مسابقات ورزشی، جشنواره‌های هنری و مذهبی

این ویزای آلمان برای کسانی صادر می‌شود که می‌خواهند در یک رویداد فرهنگی، مذهبی در آلمان شرکت کنند. ورزشکاران هم ازجمله دارندگان این ویزا برای حضور در آلمان هستند.

برای داشتن این ویزا، باید ثابت کنید که قرار است در یک رویداد ورزشی، فرهنگی یا مذهبی حضور داشته باشید. سفارت آلمان پس ‌از اینکه درباره این موضوع تحقیق کرد و به‌درستی گفته‌هایتان پی برد، ویزای شینگن را برایتان صادر خواهد کرد.

 .11ویزای مهمان علمی آلمان

این نوع از ویزای آلمان برای محققانی که برای انجام مطالعه و ادامه تحقیقاتشان در آلمان حضور دارند صادر می‌شود.

 .12ویزای شینگن آلمان برای همسر

اگر با فردی آلمانی‌تبار ازدواج‌کرده‌اید، باید ویزای آلمان برای همسر را برای ملحق شدن به او دریافت کنید. برای داشتن این ویزا باید، مدارکی که نشان می‌دهند همسرتان شهروند آلمان است را به سفارت این کشور تحویل دهید. همچنین ارائه گواهی ازدواج برای صدور ویزای آلمان الزامی است.

مدارک لازم برای ویزای آلمان

حالا که درباره انواع ویزای آلمان اطلاعات کسب کردیم، وقتش رسیده که بدانیم چه مدارکی را برای گرفتن ویزا باید آماده کنیم. در ادامه لیست مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای آلمان را آورده‌ایم.

  • تکمیل آخرین نسخه از فرم درخواست ویزا به‌درستی و در کمال صداقت
  • گذرنامه بااعتبار بیشتر از سه ماه و داشتن بیشتر از دو ورق خالی
  • اصل شناسنامه به همراه کپی تمام صفحات آن
  • اصل کارت ملی به همراه کپی تمام صفحات آن
  • گواهی پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای آقایان
  • بیمه مسافرتی به ارزش حداقل 30 هزار یورو
  • دو قطعه عکس استاندار با پشت زمینه سفید که سه ماه اخیر گرفته‌شده
  • گواهی نشان‌دهنده تمکن مالی
  • بلیط رفت‌وبرگشت برای سفرهای گردشگری
  • مدارک رزرو هتل برای سفرهای گردشگری
  • نامه بورسیه دانشگاه برای بورسیه‌های دکتری
  • نامه پذیرش دانشگاه برای مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد
  • مدارک پزشکی برای ویزای درمانی

اگر شاغل هستید، باید این مدارک را هم ارائه کنید:

  • ترجمه آخرین حکم کارگزینی
  • صورتحساب گردش مالی شش ماه اخیر حسابتان
  • گواهی رضایت کارفرما برای ترک شغل
  • گواهی مالیات بر درآمد

اگر برای خودتان کار می‌کنید، باید این مدارک را هم ارائه کنید:

  • یک کپی از پروانه کسب‌وکار
  • صورتحساب گردش مالی شش ماه اخیر حسابتان
  • گواهی مالیات بر درآمد

اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید، باید این مدارک را هم ارائه کنید:

  • گواهی ثبت‌نام در مدرسه یا دانشگاه
  • رضایت‌نامه مدرسه یا دانشگاه برای ترک تحصیل در طول مدت‌زمان سفر

اگر بازنشسته هستید، باید این مدارک را هم ارائه کنید:

  • صورتحساب گردش مالی شش ماه اخیر حسابتان

دلایل ریجکت شدن درخواست ویزای آلمان:

یادتان باشد که سفارت آلمان تمام مدارک ارائه‌شده توسط متقاضیان را به‌دقت بررسی می‌کند و درصورتی‌که کوچک‌ترین ناهماهنگی در مدارک ارائه‌شده ببیند، درخواست ویزای آلمانتان را ریجکت یا رد خواهد کرد.

برای اینکه بتوانید بدون دردسر ویزای شینگن را دریافت کنید، باید درباره اشتباهاتی که می‌تواند رسیدن به آلمان را به یک رویای دست‌نیافتنی تبدیل کند، اطلاعات کسب کنید. بعضی از مهم‌ترین مواردی که منجر به رد شدن درخواست ویزای آلمان از سوی سفارت می‌شود را در اینجا ارائه کرده‌ایم.

  • ناقص بودن اطلاعات فرم ویزا
  • عدم صحت اطلاعات درج‌شده در فرم ویزا
  • عدم ارائه بلیط برگشت در سفرهای گردشگری
  • جعلی بودن آدرس هتل در سفرهای گردشگری
  • عدم ارائه بیمه مسافرتی یا تمام شدن مهلت آن
  • گذرنامه با اعتبار کمتر از سه ماه و خالی نبودن حداقل دو صفحه آن
  • عدم ارائه صورتحساب گردش مالی شش‌ماهه در صورت نیاز
  • ارائه نکردن رضایت‌نامه والدین برای افراد زیر 18 سال
  • قدیمی بودن فرم درخواست ویزا
  • ناقص بودن مدارک ارائه‌شده
  • قدیمی بودن و غیراستاندارد بودن عکس ارائه‌شده
  • دارا بودن سوءپیشینه کیفری
  • ممنوع‌الخروج بودن متقاضی